Kompleksowe wyposażenie sklepów odzieżowych oraz obuwniczych.

Odzież to produkt, który jest kupowany przez wszystkich. Codziennie liczba sprzedanych części garderoby w samej Polsce podawana byłaby w milionach. Jednakże, żeby wybrać się do danego sklepu, najpierw trzeba go odpowiednio wyposażyć.

W przypadku podstawowego wyposażenia sklepów z odzieżą mamy do dyspozycji: panele naścienne, różnego rodzaju regały, moduły z kratką, kolumny, stojaki, przymierzalnie z lustrem oraz gondole. Pozostałymi przedmiotami wchodzącymi w skład wyposażenia sklepów mogą być manekiny oraz torsy męskie, damskie i dziecięce, ekspozytury, oraz osobne części ciała na przykład głowy lub nogi. Jeżeli zaś chodzi o wyposażenie sklepów z obuwiem, tak jak i w sklepach z odzieżą znajdują się moduły naścienne oraz gondole, oraz występują tak zwane kostki ekspozycyjne i różnego rodzaju siedziska ułatwiające przymierzanie butów. Cechami wspólnymi, czy też bardzo podobnymi tych sklepów, są oczywiście lady, magazyny wraz z regałami oraz bardzo często koszyki i bramki antykradzieżowe. Reasumując, należy stwierdzić, że mimo podobieństwa w obu kategoriach, wyposażenie sklepów różni się od siebie. Dlatego gdy w jednym sklepie znajduje się odzież oraz obuwie właściciel powinien zadbać o kompleksowe wyposażenie dla każdego rodzaju asortymentu. W przypadku markowych sklepów wyposażenie jest na wysokim poziomie.

Jedynie w sklepach typu „secondo hand” nie zwraca się na to uwagi. Ale wiadomo, każdy sprzęt kosztuje, a jeżeli kupuje się odzież na wagę, a nie na sztuki to ciężko jest wygospodarować środki na dodatkowe wyposażenie.